Tak a teď něco po hodinách provozu a první problémy.
1. Tak jako první problém jsem vyděl konstrukci hotendu, ofuk výtisku atd. Po různých úpravách byl nakonec vytisknut celý nový a použil jsem osvědčený E3D V6. Problém vyřešen.
2. Chlazení driverů katastrofa. Je tam jen tak bez-účinně přišroubován ventilátorek který by měl ofukovat drivery ale už při pohledu je to k ničemu. Drivery TMC2130 se bohužel dost
hřejí a to chlazení je tam nutnost. Tak jsem opět udělal vlastní návrh a vytiskl nové chlazení a osadil 2x Noctua 40x20. Předimenzované, ale účinné a tiché.
3. Ve zdroji dělal kravál ventilátor-výměn za Sunon MagLev-vyřešeno, je po kraválu. Jinak zdroj je Mean Well 24V/350W. Je to tak akorát. Měřil jsem proud při ohřevu HB a než začalo pracovat PWM
tak to bylo 10A. To trvá ale jen chvilku, pak už to padne na třetinu působením PWM regulace. Jinak vývody ze zdroje jsou ze silikonových lanek o průřezu 14AWG, zvlášť vývod pro napájení desky a zvlášť pro
napájení pro vyhřívanou podložku. Koukal jsem se do modelářských tabulek a průřez by měl vydržet trvalý proud 23A. Hlavně si neplést proud u průřezu 14AWG plného vodiče, protože tam je proud podstatně nižší.
4. Pojezdy z koleček-katastrofa. Kolečka se divně olupují a vůbec se mi to nelíbilo. Nikdy jsem s tím neměl zkušenosti ale je to hrůza. Nevím co je to za složení hmoty proč se drolí. No to jsem psychicky nevydržel
a nahradil za lineární kolejnice MGNR12 a voziky MGN12H. Upozorňuji originál Hiwin !!! Ty čínsky sračky je sázka do loterie. Taky jsem je používal, ale musíte si koupit deset kusů aby se vybraly dva co budou volně jezdit bez zadrhávání.
To u originálu Hiwin neexistuje !!!! Nakonec zjistíte, že vás to stálo stejně jako ty originály když půlku vyhodíte. Jinak kupuji tady:
https://shop.eufactory.com/204-linearni-vedeni-hiwin Pro tuto úpravu jsem si samozřejmě musel vyfrézovat nový stolek pod vyhřívanou podložku, ale to nebyl problém. Použil jsem letecký dural 5mm, pěkně rovný abych neřešil nějaké nerovnosti.
5. Indukční čidlo. Po pár hodinách tisku jsem zjistil, že čidlo začalo pěkně švindlovat. No čidlo má na štítku napájecí napětí 10-30V. Číňan ho napojil na napájení 5V aby nemusel řešit výstupní napětí ze sondy na 5V.
Přitom deska je na to připravená a na napájecí pin endstopu -Z můžete přesunutím jumperu pustit napájení 24V ale musíte upravit odporovým děličem (nebo jiným způsobem) výstup ze sondy na 5V. Já jsem použil jinou sondu- LJ12A3-4 -
Z/BY, PNP, NO, citlivost 4mm. Použil odporový dělič a bylo po problému.
6. Posouvaní vrstev během tisku. To už se týkalo úpravou vlastního firmware Marlin. Musel jsem ho upravovat na svoje potřeby. Mám jiné ofsety pro sondu díky novému vozíku pro hotend a jinému umístění sondy.
Upravil jsem proudy driverů, akceleraci atd. To by bylo na delší článek. Prostě jsem celý firmware odladil, aby tiskárna tiskla rychle ale bez posouvání vrstev(byli tam nastavené nesmyslné hodnoty) Prostě Číňan se s tím moc nepáral.
7.Závěr. Po těchto úpravách tiskárna tiskne obstojně, rychle a spolehlivě. Ovšem nákup 370 dolarů + úpravy 250 dolarů už máte celkem obstojnou tiskárnu. No já to celkem neřeším, je to můj koníček.
Ale je to jen upozornění co Vás při nákupu čeká za překvapení