Tak zde bohužel musím nesouhlasit co se týká toho extruderu. Ač možná na první pohled vypadá nic moc a je pravda, že na mém úplně prvním Rebelu (od Zahradníka) jsem s ním měl velké problémy při tisku PLA (prakticky šlo tisknout výhradně PLA Gembird, ale zase zcela v pohodě), tak na dalších, které jsem si již stavěl sám s drobnými úpravami jsem již problém neměl a jde mi tisknout všechny materiály včetně gumy.
Mě se na tom extruderu líbí jeho jednoduchost, snadná přístupnost a možnost odklapnout přítlak a vyndat nebo zandat filament bez toho, abych musel toto dělat přes ovládací panel tiskárny (což jde samozřejmě také).
Jinak ke konstrukci samotné té mé verze 300x300x250mm. Na mém patreonu jsou dostupné průběžně fotky ze stavby, tak můžete kouknout:
https://www.patreon.com/posts/36704282Zde samozřejmě souhlasím, že použití tyčí 8mm obzvláště na stolek není ideální a počítal jsem s použitím 10 nebo 12mm. Momentálně však použiju 8mm jen z důvodu, že nutně potřebuju postavit funkční tiskárnu, takže stavím z toho co mám momentálně doma. Za normálních okolností bych nestavěl ani takto velkou, ale nemám doma vyhřívanou podložku 200x200mm, ale jenom právě 300x300mm. Tyto velké mám 2 a je to tak, že jedna je skoro na vyhození, jak je zprohejbaná (ještě víc než ta co mám na Tronxy), ta druhá se zdá OK.
Jinak co se týká tuhosti konstrukce, tak pokud je udělaná dobře, drží velice dobře a zatím jsem neviděl pevnější konstrukci tiskárny. Dokonce jsem kdysi postavil variantu, která měla připevněn rám osy Z jen plastovými díly (ne kovovými jak je doporučeno) a natisknul jsem na ní přes 10Km a vše bez problému a rám se ani nehnul. Nyní tam použiju ocelové úhelníky a hliníkové rohové spojky (ty černé díly na foto). V podstatě ty plastové spojky by tam nemuseli vůbec být, ale měl jsem je tady, tak jsem je použil. Zatím to drží opět perfektně. V ose Z je výška stejná jako používám na malých verzích 200x200m, takže to bude OK, to mám otestováno. Otázkou je jen ten stolek, ale určitě to nebude horší jak ty číny.
Jen taková perlička z provozu Tronxy. To je tiskárna 320x320x350mm, klasická kostka z profilů 20x20mm a 20x40mm. Ta když začne tisknout, tak se tak pěkně rozvlní a to včetně podložky, že si vždy říkám, že výtisk bude celej vlnitej. Kupodivu není, asi se podložka a rám vlní na stejné "frekvenci se stejnou amplitudou". Ale jinak je to největší šrot co jsem kdy měl.
No a co se týká autolevelingu. Roky se mi dařilo této funkci vyhýbat. Vždy šla tiskárna seřídit do "naprosté" roviny. Sice to třeba chvilku zabralo, ale pak už tiskla bez jediného zásahu. Dobré bylo, že člověk hned poznal, že se blíží nějaký problém. Třeba když začal odcházet koncák osy Z. Kdyby takto odcházelo čidlo autolevelingu, tak v životě nepřijdu proč to tiskne blbě (no přijdu ale těch nervů).
Poprvé jsem se začal potýkat s autolevelingem před vánoci při stavbě Tronxy. Ta ho dokonce ani neměla a tak jsem ho musel dodělat, pač podložka byla křivá (vypouklá nahoru) asi o 0,4mm), takže to nešlo řešit sklem a tak začalo moje martyrium s autolevelingem. Zde se přiznám, že vlastní blbostí (nepozorností) jsem si to protáhl o několik dní, jen proto, že jsem používal místo vyrovnání podložky jen její srovnání do roviny. Ono obě funkce jsou v Repetieru podobné, ale každá dělá něco jiného a zde byla právě ta moje nepozornost. Nakonec jsem to ale dal a už i na mou zprohekbanou podložku to tiskne OK. Problém je však v tom, že celý autoleveling je jen zamaskování křivé konstrukce a výtisky budou stále křivé. Takže ve výsledku je to jen takový úskok, aby i naprosto rozhašená tiskárna
nějak tiskla (a to nějak je zde velice důležité).
Takže to chci zkusit bez autolevelingu. No a z toho důvodu je jediný možný povrch sklo, u kterého je jakási naděje, že nerovnost podložky vykompenzuje. Nicméně pokud s tím bude problém autoleveling přidám, to není problém. A bude to jistojistě BL-Touch, se kterým mám zatím nejlepší zkušenost.