Stránka 1 z 1

base levely do Dxtre3d a testování projektu

PříspěvekNapsal: pát 20. dub 2018 14:59:32
od galgal
dobrý den,
jsem začínající autor. Zatím jsem si pročetla návod /ne všemu rozumím/. Stáhla jsem si tedy editor Dxtre3d a hned se vysktl problém, nejdou mi načíst base levely. Jestli jsem to správně pochopila, tak base levely jsou jen v originálním editoru. Na stránkách kronika tomb raider je napsáno, že je najdu v sekci ke stažení, tam je ale nemůžu najít. Chtěla bych level s horizontem, abych mohla dělat venku. kde ho prosím najdu a jak ho dostanu do Dxtre3d ?

Předem děkuji za radu a pomoc.

GAL

Re: base levely do Dxtre3d a testování projektu

PříspěvekNapsal: pát 20. dub 2018 21:10:17
od Sakul
Takže v první řadě stáhnout manuál k editoru: Dxtre3D CZ
Krok 2 celý ho přečíst a přitom u toho přemýšlet.
Krok 3 Postupovat přesně krok po kroku při tvorbě v editoru. Manuál je brutálně podrobný, takže to zvládne každý.
Krok 4 nevymýšlet žádné svoje blbárny, na to přijde řada za pár týdnů až měsíců. Takže žádné takové, že chceš dělat level takovej nebo makovej. Prostě jen okopčíš to co je v návodu (použiješ Base level co je zmíněn v návodu a žádný jiný, stejně tak textury), aby z toho vzniklo něco co se dá aspoň zkompilovat a poté pustit a hrát. A teprve až přesně pochopíš jak to co jsi vytvořila přesně funguje můžeš se pustit do vlastních modifikací.

Možná je někde na mém webu nebo zde v diskusi ke stažení vývojové prostředí, které obsahuje vše co je pro tvorbu potřeba. Kdyžtak se po tom zkusím mrknout a dát sem na to odkaz.

Re: base levely do Dxtre3d a testování projektu

PříspěvekNapsal: sob 21. dub 2018 8:35:07
od Sakul
Takže tady je vývojové prostředí, které jsem používal když jsem ještě dělal TR: https://uloz.to/!p7VEFI57Uvbt/vptr-2-0-rar

Re: base levely do Dxtre3d a testování projektu

PříspěvekNapsal: sob 21. dub 2018 11:41:51
od galgal
zdravím,

moc děkuji za to vývojové prostředí, je to naprosto maximální....a ano máte pravdu, návod je velice podrobný, pro mě ale jen co se týká samotného editoru. Je to opravdu podrobně popsané a nemám problém udělat místnost, spojit jí s jinou , natexturovat atd. Tím nechci říct, že už vše umím/tady to obrovské nadšení/. Návod jsem si prošla zběžně celý,a teď postupuji krok za krokem. V editoru , který jsem si stáhla z kroniky TR, nebyl žádný base level ani texturové sety, prohlédla jsem všechny složky v Dxtre3d....to už je jedno, je to vyřešeno. díky Vám :D Myslím , ale že další část je opravdu velice důležitá, a to otestování toho, co jsem udělala...sám to tam píšete, testovat a neustále ukládat...1,takže práce jako taková se mi uloží ve formátu .tre, ale do jaké složky to mám uložit ?
2,kompilace levelu - vybrala jsem si level citnew.tr4, ten jsem tedy překopírovala do složky game test 4TRLE a poté jsem při kompilaci zadala tuto cestu, aby se tedy ten soubor přepsal tím co jsem vytvořila...asi to ale není správně , hra mi při spuštění a vybrání levelu new city spadne a objeví se hláška , že program přestal správně pracovat .....? co dělám špatně prosím ?

Předem děkuji za trpělivost a pomoc

GAL

Re: base levely do Dxtre3d a testování projektu

PříspěvekNapsal: sob 21. dub 2018 13:05:51
od Sakul
To kam budeš ukládat projekty (tre) je zcela šumák. Stejně tak je zcela šumák kam budeš ukládat zkompilovaný level. Co už šumák není je název toho zkompilovaného levelu. V ideálním případě by se měl jmenovat stejně jako Base level. Ovšem bacha!!!!!!!!!!! Nikdy neukládej kompilovaný level do base levelu (tedy nepřepisuj výsledný level do zdrojového). To by byla brutální zhovadilost. Na Base level se nesmí po započetí prací vůbec šáhnout. Vlastní název levelu (souboru .tr4) si můžeš začít dělat, až zcela ovládneš scriptování. Dřív ani náhodou.
No a pokud tedy budeš postupovat dle návodu nebudeš používat base level citnew.tr4, ale jiný (ten co je doporučen v návodu)

Udělám krátké video jak použít vývojové prostředí, ale tím veškerá moje podpora končí a bude to jen na tobě a sterjdovy Google.

Re: base levely do Dxtre3d a testování projektu

PříspěvekNapsal: sob 21. dub 2018 15:48:55
od galgal
pardon? sice nechápu, proč reagujete takovým způsobem, ale děkuji za odpověď.....je přeci jasné, že zde budou klást otázky lidé, kteří jsou na tyto pc věci levý a ti co nejsou jim budou radit....není tohle účel tohoto fóra ? Jsem rozhodnutá to jen tak nevzdat, takže Vás rovnou poprosím, když už jste se nabídnul, že uděláte to videjko, /myslím že pro Vás to bude dost jednoduché, takže Vás prosím o chvilku Vaše času/, stačí udělat jen jednu místnost, natáhnout base level, textury /píšete , že to je vše co je potřeba/ a teď to uložení , kompilace a hlavně jak se to co jsem udělala dostane do game test...omlouvám se prostě to nechápu...

děkuji

GAL

Re: base levely do Dxtre3d a testování projektu

PříspěvekNapsal: sob 21. dub 2018 17:38:30
od Sakul
Toho jak reaguji a odpovídám se nelekej, to je běžná praxe. Standardně neodpovídám, ale pokládám další otázky a nutím tazatele na ně odpovědět, a tímto způsobem se nakonec dopracujeme k původní odpovědi, na kterou si vlastně tazatel nakonec odpoví sám. A to je přesně účel, donutit tazatele nad tím přemýšlet a ne jen slepě se ptát a poté kopírovat to co mu někdo poradí. Krásně se takto vyselektují ti co nemají pro komunitu žádný přínos.

Ale pojďme k tomu videu. Přesně jak jsi to popsala jsem to dnes dopoledne natočil a tady je výsledek:


Re: base levely do Dxtre3d a testování projektu

PříspěvekNapsal: sob 21. dub 2018 22:32:24
od galgal
moc děkuji, video je naprosto dokonalé a srozumitelné...už jsem tedy otestovala svoji první místnost a vše je ok....editor je jako každý jiný program, spousta funkcí, které se člověk musí naučit používat, to není tak těžké , chce to jen čas .....ale tyto postupy , jak to vše zprovoznit, to pro mě asi bude vždy oříšek. Bohužel jsem si jistá, že postup na videu bych z návodu nevyčetla, ani kdybych ho četla týden vkuse... :roll: Takže někdy se člověk prostě musí zeptat....Ještě jednou díky :D

Re: base levely do Dxtre3d a testování projektu

PříspěvekNapsal: pát 24. bře 2023 10:45:59
od Miroslav12
Navrhuji napsat, že DxTre3D je mnohem horší než TRLE. Dozvěděl jsem se to na vlastním příkladu. Teď dělám levely v TRLE a je to nějak jednodušší a přístupnější.

Re: base levely do Dxtre3d a testování projektu

PříspěvekNapsal: pát 24. bře 2023 12:22:35
od Sakul
Je nutne si uvedomit ze trle v originalni verzi nejde ani na novych windows pustit. Pak je Dxtre3D mnohem lepsi neb je modernejsi a podporuje vsechny enginy. Ovsem soucasne TRLE je samozrejme lepsi neb ma samozrejme za sebou desitky let vyvoje a zdokonalovani. Proto je potreba porovnavat pouze porovnatelne a ne Dos a Windows XP.

Re: base levely do Dxtre3d a testování projektu

PříspěvekNapsal: stř 19. dub 2023 18:53:18
od BenjButler
DXTRE3D je softwarový nástroj, který se používá k vytváření 3D her typu First Person Shooter (FPS). Poskytuje uživatelsky přívětivé rozhraní pro navrhování a vytváření herních úrovní, postav a objektů. Pokud jde o testování projektu v DXTRE3D, existuje několik základních úrovní nebo kroků, které lze provést. Prvním krokem je návrh a vytvoření herní úrovně pomocí nástrojů a funkcí, které DXTRE3D poskytuje. To může zahrnovat vytvoření terénu, umístění objektů a postav, nastavení herních mechanik a definování hranic úrovně. Při návštěvě mostbet jsem takové funkce nepotřeboval. Ale jakmile jsem začal hrát hry, potřeboval jsem testování.