Základní limity enginů
Protože jsem zjistil, že vtom plno lidí má pořád zmatek a následně se diví, že jim level nejde nebo jde, ale objevují se náhodné chyby a nestabilita, rozhodl jsem se tu sepsat téma s jistými limity levelů, které není dobré překračovat. Nikde nebudu tvrdit, že dané limity po překročení nutně způsobují problém, to záleží na mnoha dalších faktorech, nicméně dodržení limitů vám hodně práce s nestabilitou levelu ušetří.
Předem upozorňuji, aby nedošlo k nějakým nesrovnalostem, že vše dále uvedené se týká originálních enginů, bez jakýchkoli modifikací a za použití DXTre3D editoru. Nicméně pro TRLE editor je to takřka stejné. Pokud se budete tohoto držet i u NGLE, také nemůže nastat problém.
Je důležité použít trochu rozum a uvědomit si, že TR staré generace je dost stará herní série. V současné době jsou počítače několikanásobně výkonější, ale to neznamená, že proto můžeme vytvářet náročnější levely na původní enginu. Jistě, jisté vylepšení je možné, ale pokud se přežene dojde k nestabilitě a dalším těžce odladitelným problémům. Proto se doporučuje držet klasických limitů, kterými se drželi i původní vývojáři staré série.
Nyní se na to tedy podívejme. Toto téma budu postupně doplňovat, protože dnes, když to píšu si jistě nevzpomenu na všechno a jakmile mi to někdo v nějakém dotazu připomene, hned to sem přidám. Proto prosím sledujte toto téma pravidelně i pokud nebude jevit známky aktualizace.
Ještě malá legenda:
D = Doporučeno
M = Maximum
< = Méně než (například D < 1,5MB = doporučovaná hodnota je menší jak 1,5MB)
Tomb Raider 4 + TRLE + Tomb Raider 5
Velikost texturového setu : D < 1,5MB M < 2MB (Uvedeno pro formáty TGA a BMP. Formát JPG se nedoporučuje.)
Velikost objektovích dat : D < 800KB M < 1,7MB (1,7 je možno jen pokud kapacitu nad 800KB zabírají animace. Hodnota se zjišťuje FexMergerem.)
Počet statických předmětů : M < 60 (ID 0-59)
Počet místností na level : D < 150 M < 200
Počet předmětů na level : D < 220 M < 240
Maximální vzdálenost dohledu bez deformace : M < 20 sektorů
Tomb Raider 3
Velikost texturového setu : D < 1,5MB M < 2MB (Uvedeno pro formáty TGA a BMP. Formát JPG se nedoporučuje.)
Velikost objektovích dat : D < 600KB M < 700KB (Hodnota se zjišťuje FexMergerem.)
Počet statických předmětů : M < 50 (ID 0-49)
Počet místností na level : D < 150 M < 200
Počet předmětů na level : D < 220 M < 240
Maximální vzdálenost dohledu bez deformace : M < 18 sektorů
Tomb Raider 1 + Tomb Raider 2
Velikost texturového setu : D < 1,31MB M < 1,8MB (Uvedeno pro formáty TGA a BMP. Formát JPG se nedoporučuje.)
Velikost objektovích dat : D < 400KB M < 600KB (Hodnota se zjišťuje FexMergerem.)
Počet statických předmětů : M < 50 (ID 0-49)
Počet místností na level : D < 100 M < 150
Počet předmětů na level : D < 150 M < 200
Můžeme tu nechat otevřenou diskusi, ale prosím jen ověřené informace a né jedna paní povídala. Pokud tyto hodnoty dodržíte pravděpodobně se vyhnete problémům se stabilitou levelu. Jsou to hodnoty použité v originálních levelech, takže není důvod cokoli proti těmto hodnotám namítat.
Mimochodem většina zde napsaná je popsána i v návodu v kapitole Optimalizace levelu.