Hanami in Kyoto
U tohoto dvoulevelu začneme nejdříve obrázky. Pokud se o tomto levelu chcete dozvědět výce informací můžete se podívat na recenzi na webu LadyCroft, kterou najdete ZDE.
Recenzi od Joeye najdete pod obrázky.
Recenze:
Síce neviem ako dlho toto malé veľdielo (kľudne ho tak môžem nazvať) existuje, ale som rad, že som si ho mohol zahrať a zhodnotiť ho. Keďže som fanúšik Japonskej kultúry, bol som zvedavý, ako si autor poradil s prostredím a príbehom.
Príbeh a prostredie (9.5)
Prvé čo si všimnete je výstredné oblečenie hlavnej hrdinky. Keďže je v Japonsku, dá sa povedať, že sa prispôsobila tamojšej komunite.
Celková hra sa skladá s dvoch rozsiahlych levelov odohrávajúcich sa v Japonskom meste Kyoto. Lara si tam pôvodne chcela oddýchnuť, no len čo pricestovala do mesta, narazila na starého priateľa, ktorý ju požiadal o pomoc. Gang mafiánov (žeby Yakuza?) mu ukradli historický meč - katanu, a ukrývajú ju, v starom paláci. Lara pravdaže súhlasila, že mu pomôže a tak je vašou úlohou tento posvätný meč nájsť.
Síce behom dvoch levelov nie je možné urobiť zázrak, no príbeh mohol byť trochu viac rozvinutý. Začiatok príbehu, tak ako som ho opísal vyššie, je uvedený v readme hre, a počas hrania sa už nijak nemení. Čiže celý čas viete, že hľadáte starodávny meč a to je vaša celá úloha. Nič svetoborné. No dojem s príbehu vysoko kompenzuje prostredie. Fanúšikovia Japonskej kultúry budú nadšený, a tí ostatní sa môžu kochať nádhernou prírodou. Je vidieť, že autor si dal záležať, aby čo najvierohodnejšie poňal kultúru a architektúru Japonského prostredia, čo sa mu zjavne podarilo. Dokonca v jednom momente si môžu niektorý zaspomínať na staršiu časť Tomb Raidera, ak nájdu nemenovaný artefakt vystavený vo vitríne, ktorý sa tam (na počudovanie) nachádza dvakrát, i keď nepatrí do Japonskej mytológie.
Hudba (8.5)
Zo začiatku som mal pocit, že tam hudba nebude žiadna (teda okrem úvodu), pretože počas prvého levelu to tak vážne bolo. No v druhom levely sa akoby roztrhlo vrece s ňou. Počas hry bolo počuť prevažne klasickú japonskú hudbu, ktorá dotvárala výbornú atmosféru, a bola vložená na správnych miestach. Hlavne vyvrcholenie hry bolo výborne zhudobnené, a tak pôvodnému nižšiemu hodnoteniu, pribudlo pár bodov naviac.
Textúry (9.0)
Výber textúr a ich spracovanie je výborne. Síce miestami úplne nezapasovali do prostredia, avšak tak dobre otextúrovaný interiér aj exteriér paláca som už veľmi dlho nevidel. Jeden bodík som stiahol za otextúrovanú vodu na niektorých miestach. Hlavne jazero vo finálnej pasáži sa autorovi trochu nevydarilo.
Technické spracovanie (9.5)
Je vidieť, že hra prešla rozsiahlym beta-testingom predtým, než uzrela svetlo sveta. Na žiadnu technickú chybu som nenarazil. Žiadne mŕtve miesta, žiadne jasnovidecké pasáže, žiadne technické problémy a žiadne padanie hry. Takto si predstavujem, kvalitné spracovanie levelu. Všetky postavy, kamery a spínače robili to, čo mali. Na jednom mieste som si však všimol, že rímsa na časti jednej budovy plávala. Pravdepodobne si túto chybičku autor nevšimol, pripadne to bol zámer, i keď pochybujem. No i tak je chvályhodné, že za celý čas som narazil len na jednu jedinú chybu. Beta-test urobí svoje.
Hlavolamy a obtiažnosť (10)
Toto si zaslúži potlesk. Všetky prvky v hre sú výborne vyvážené. Od hádaniek cez časovky, nepriateľov, predmety, pohyby a pasce. Hádanky a hlavolamy nie sú vo väčšine prípadoch náročne, no nájdu sa aj miesta, kde sa trochu zapotíte, kým sa dopracujete ku kľúču alebo páke, ktorá vás posunie ďalej. Avšak všetky hádanky majú logicky postup a výborne do seba zapadajú. To isté platí aj pre predmety. Väčšina hádaniek a pascí je neokukaných, a tak si miestami užijete zábavy (odporúčam pravidelne ukladať svoju pozíciu).
Časoviek je pomenej, no dajú hráčovi zabrať. Dokonca jednu môžem s pokojnosťou označiť za hardcore. Túto časovku prejdú bez väčšej ujmy len hardcore hráči. Ostatný s ňou budú mať výrazné problémy. Okrem toho, že si treba pri nej stanoviť správny postup, je veľmi dôležitý aj čas, kedy zatiahnete za páku a spustite časovku. Ak zatiahnete podľa určitého momentu skôr, alebo neskôr, tak vám pán boh pomáhaj (v tomto prípade skôr dobre uložený SAVE).
Ak nerátam mierumilovné (nesmrteľné) opice, ktoré vydávajú čudesný zvuk, tak na veľa nepriateľov nenarazíte, pretože skôr je celá hra orientovaná práve na hádanky. V prvom levely idú po vás len s palicami, no v druhom už na vás vytiahnú aj zbrane, čím sa obtiažnosť zvýši. Obtiažnosť trochu zvyšuje aj menší výskyt lekárničiek a nábojov, no i tak by ste si mali bez problémov vystačiť aj s tým, čo nájdete. Netreba zabudnúť ešte spomenúť využitie špeciálnych Laryných pohybov. Na niektorých miestach budete musieť využiť ich plný potenciál, a tak odporúčam hrať tieto levely na joypade. Dá sa to aj na klávesnici, no vaše prsty si to dosť vytrpia (hlavne ak máte rozloženie kláves nastavené na defaultných hodnotách). Celkovú obtiažnosť hry by som priradil medzi zlatý stred. Ľahšie pasáže sa striedajú s tými ťažšími.
Celkové hodnotenie (9.5)
Keď vezmem hru ako celok, tak dostanem dva levely, ktoré neobsahujú žiadne chyby, sú zaujímavé hlavne prostredím, a hádanky vás donútia v niektorých momentoch použiť aj šedú kôru mozgovú. Skvelá vyváženosť jednotlivých prvkov a k tomu skvelá hudba, dodávajú hre originalitu. Čo dodať. Odporúčam všetkým priaznivcom amatérskych levelov.
Plusy:
+ Nádherné Japonské prostredie,
+ skvelá hudba, ktorá dotvára atmosféru,
+ spracovanie a rozloženie textúr,
+ bez technických chýb,
+ výborná vyváženosť jednotlivých prvkov,
+ vyvážená obtiažnosť.
Mínusy:
- chýba prepracovanejší príbeh
Level otestoval, připravil obrázky a sepsal recenzi Joey.
Stažení levelu je ve dvou verzích souboru a to EXE a TRx. EXE verzi doporučujeme pro nezkušené hráče. Jde o klasickou klikací instalaci, kdy je level pohodlně nainstalován na Váš PC. Verze TRx je určena spíše zkušenějším hráčům, kteří vlastní i editor ve kterém si danou hru mohou zprovoznit.
DOWNLOAD - EXE - 53MB
DOWNLOAD - TRx - 28MB