Stavba hoby CNC frézky.

Toto fórum je věnováno sekci CNC na webu Sakul World.
  • Advertisement

Stavba hoby CNC frézky.

Příspěvekod Fishmann » pát 04. pro 2020 5:47:59

Jsem naprostý začátečník. Na internetu mě zaujalo jaké množství lidí se zabývá stavbou a tvorbou různých projektů v oblasti CNC gravírování. Jsem v důchodu a času mám více než dost. Sledoval jsem vaše videa o stavbě CNC frézky. Bylo to inspirující a tak jsem si postavil malou portálovou frézku s pracovním stolem 500x500 mm. První elektronika byla arduino uno a shild V3. Při výrobě hraček pro vnoučata a dekorací pro rodinu jsem narazil na problém který bych chtěl s vaší pomocí vyřešit. Při frézování listu Monstery se v krajních pozicích začal portál vychylovat a nedařilo se mi vyrobit dva identické kusy. Chtěl bych tedy na osu Y posunovat dvěma motory. To by mohlo můj problém vyřešit. Nyní mám elektroniku Mega 2560 a ramps 1,4 a zkouším ramps 1,6 který se méně hřeje. Neumím upravit gbrl kód abych zprovoznil čtvrtý motor který chci přidat na osu Y. Zkoušel jsem marlin, vrátil jsem se ale zpět ke gbrl. Drivery mám DRV8825 a motory 42BYGHW811. Vřeteno je 775/288W. Procházel jsem různá fóra ale fungující radu jsem nedohledal. Můžete mi prosím poradit nebo mě alespoň nasměrovat abych svůj problém vyřešil? Děkuji za odpověď. Honza
Uživatelský avatar
Fishmann
Chcíplotina
Chcíplotina
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát 04. pro 2020 4:44:42

Re: Stavba hoby CNC frézky.

Příspěvekod Sakul » pát 04. pro 2020 7:22:54

Tak pokud je odchylka pouze v krajich obrobku scetcilo by to na mechanicky problem dane osy. V uvahu pripada nizka tuhost konstrukce a nebo vule na sroubu. Pokud by to byl problem samotneho elektrickeho polohovani jako je napriklad ztrata kroku motoru, byla by odchylka konstantni nebo by se neustale zvetsovala ale byla by v sele ose posunuta. Takze podle me to pridani motoru nespravi. Ale to je jen moje domnenka na zaklade popisu. Bylo by dobre pridat nejake foto, kde bude problem jasne viditelny.